Niečo nesedí na Osobnosti televíznej obrazovky

Autor: Ján Morávek | 18.3.2013 o 14:00 | (upravené 18.3.2013 o 14:11) Karma článku: 9,19 | Prečítané:  1668x

Kto v sobotu 16. marca večer sledoval verejnoprávnu Jednotku mohol ostať sklamaný. Niežeby Osobnosť televíznej obrazovky bola niekedy podľa mňa skutočne reprezentatívnou vzrokou názorov našich divákov na ich obľúbené tváre obrazovky, ale aspoň sa tak doposiaľ snažila tváriť. Od tejto soboty to už neplatí. Kvôli pretrvávajúcemu sporu s TV Markíza, ktorá túto súťaž ignoruje, sa usporiadatelia OTA, teda agentúra APA Janky Prágerovej a vydavateľstvo Ringier so svojim týždenníkom Život, rozhodli neuveritelne protežovať TV JOJ a vysielateľa galaprogramu, teda RTVS. Výsledky teda šokovali asi každého zainteresovaného.

Nejdem teraz spochybňovať môjho obľúbeného športového redaktora a komentátora Marcela Merčiaka ako absolútneho OTA. Aj keď ani tento výsledok mi logicky nesedí. Pán Merčiak je znevýhodnený už tým, že šport jednoducho nebaví každého a predsa len je skôr mužskou doménou. Tak prichádza pri hlasovaní o nežné pohlavie, ktoré sa do takýchto a podobných ankiet podľa prieskumov zapája častejšie. Nejdem spochybňovať ani vťazku kategórie speváčka, mladučkú Celestin Buckingham, ktorú som úprimne do okamihu sledovania tejto relácie nepoznal, aj keď priznávam, že spievala pekne. Bude to však asi moja chyba, zistil som že na YouTube si jeden jej klip pozrelo viac ako 10 miliónov ľudí a to je úžasné číslo. Nejdem spochybniť ani víťaza kategórie spravodajstvo , tatranského vlka Jozefa Kubányiho. Aj keď sledovanosť Novín TV JOJ a Televíznych novín TV Markíza hovorí v jeho neprospech.

Nejdem otvorene spochybniť ani víťaza v kategóri zabávač Andreja Bičana, ktorý je v poslednej dobe skôr kvíz majster akejsi súťažnej relácie na STV a ktorý zrazu porazí také silné esá ako je Martin Rausch alias Pyco a dokonca aj Vila Rozborila. Mimochodom toho Rozborila, ktorého relácia Modré z neba sa do hlasovania ani nedostala. A to napriek tomu, že trhá rebríčky sledovanosti, ale dosiahla aj neuveriteľné čísla fanúšikov na sociálnych sieťach. Konrétne na Facebooku ich má k dnešnému dňu 291 000, čo sa na Slovensku nepodarilo nikomu a ničomu inému. Pre porovnanie, fanúšikovská stránka Paneláku, teda výkladnej skrini TV JOJ, nedosahuje na Facebooku ani polovicu. Dnes má 124 000 fanúšikov, čo je na slovenské pomery obdivuhodné číslo a Andy Kraus môže byť na seba hrdý, ale niečo tu nesedí.  O iných seriáloch a reláciach ani nehovorím, napríklad Profesionáli majú na Facebooku niečo cez 47 000 fanúšikov, Noviny TV JOJ 31 500 a podobne.  Vrcholom OTA 2012 pre mňa bola kategória nazvaná relácia roka. Keby bolo merítkom sledovanosť, tak je ním nepochybne Modré z neba, možno by som uveril ešte aj československému Talentu, či Superstar, ale víťaztvo relácie Srdce pre deti ma doslova šokovalo. Vôbec som doposiaľ nevedel, že niečo také existuje. Na Facebooku som napríklad zistil, že fanúšikovská stránka tejto relácie má len 724 členov. Pochopil som to až keď som zistil, že za týmto programom stojí agentúra APA a vydavateľstvo Ringier. Teda tí čo stoja aj za anketou OTO. Ak si Janka Prágerová a pán Peter Merus z Ringieru myslia, že sme až tak hlúpy, tak nás veľmi podcenili. Nevadí, je to ich anketa, ale nech sa už prosím netvári ako reprezentujúca názor divákov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?